El Plenu del conceyu d’Uviéu aprueba’l Plan Estratéxicu de Cultura 2025–2035 con sofitu abondante
El Plenu del conceyu d’Uviéu aprobó güei, con 23 votos a favor y 2 en contra, el Plan Estratéxicu de Cultura 2025–2035 (PECO 2035), que marcará la política cultural de la ciudá nos próximos diez años.
El conceyal de Cultura, David Álvarez, foi l’encargáu d’abrir l’actu y esplicar l’alcuerdu y l’algame del documentu. Álvarez destacó que’l plan reconoz la cultura como un derechu fundamental que tien de garantizase a tola ciudadanía, y sorrayó’l so calter estratéxicu y l’horizonte temporal de diez años. Amás, señaló que’l PECO 2035 da respuesta a munches de les necesidaes que s’identificaron nel últimu añu de trabayu venceyaes a la candidatura d’Uviéu a Capital Europea de la Cultura 2031.
El Plan Estratéxicu de Cultura define una fueya de ruta basada nuna visión integral de la cultura como ferramienta pa la cohesión social, la igualdá y el desarrollu urbanu caltenible. Ente los sos oxetivos principales ta afitar la cultura como ún de los grandes motores estratéxicos d’Uviéu y reforzar un modelu de gobernanza más abiertu y participativu.
El documentu incorpora tamién una estratexa d’equipamientos culturales orientada a optimizar y reordenar la rede esistente y a impulsar nuevos espacios pa la creación y la producción cultural. Ente les actuaciones previstes destaquen la futura Casa de les Artes y les intervenciones proyeutaes nel ámbitu de l’antigua fábrica d’armes de La Vega, onde se plantega una nueva biblioteca central, un espaciu escénicu, una escuela de cine y un centru de creación contemporánea con área espositiva.
Dende Izquierda Xunida, el so portavoz Gaspar Llamazares señaló que “les persones que refuguen el plan refuguen la capitalidá cultural d’Uviéu” y defendió que poner la cultura nel centru de l’aición pública supón un compromisu de ciudá que permite articular otros ámbitos como’l turismu, el comerciu o’l desarrollu económicu. Llamazares apostó, amás, por un modelu de gobernanza compartida qu’incorpore al conxuntu d’Asturies al proyeutu cultural.
Pela so parte, el portavoz socialista Carlos Llaneza sofitó l’aprobación del plan y reafirmó la cultura como un derechu fundamental, apostando pola so democratización y por una rellación estrecha ente cultura y educación. El PSOE valoró especialmente l’atención al patrimoniu industrial y la vocación europea del PECO 2035, y sorrayó la importancia de que’l so desenvolvimientu se faiga con independencia del resultáu de la candidatura a Capital Europea de la Cultura.

