Uviéu aprueba’l Plan Estratéxicu de Cultura 2025–2035, una fuelga de ruta clave pa la candidatura a Capital Europea de la Cultura

El Conseyu Rector de la Fundación Municipal de Cultura aprobó esti llunes, por unanimidá de tolos miembros presentes —el grupu Vox nun asistió a la sesión—, el Plan Estratéxicu de Cultura d’Uviéu 2025–2035 (PECO 2035). El documentu marca les llinies principales de la política cultural del conceyu pa la próxima década y conviértese nuna ferramienta fundamental pa reforzar la candidatura d’Uviéu a Capital Europea de la Cultura 2031.

El plan desendolcólu l’equipu d’Uviéu 2031 en collaboración cola Fundación Kreanta, una entidá de referencia na planificación cultural y nel desarrollu urbanu. El resultáu supón un puntu d’inflexón na estratexa cultural de la ciudá y abre una etapa nueva centrada nel anovamientu, la participación y la tresformación social.

Los grupos municipales tuvieron una participación activa nel procesu de redaición, trabayando tanto col equipu de la candidatura como col personal téunicu de Kreanta. Dende’l principiu trabayóse col envís de llograr un documentu de consensu que garantizara la so continuidá y aplicación a plazu llargu. El direutor d’Uviéu 2031, Rodolfo Sánchez, destacó la intensidá del trabayu y afirmó: «Ye de xusticia reconocer l’esfuerzu que fixo’l nuesu equipu, encabezáu pa esti cometíu pol coordinador, Pepe Mompeán, pola coordinadora territorial, Zoe López, y por tol personal de la Fundación Kreanta, que foi quien a construyir nun tiempu récord un gran plan de futuru pa la cultura n’Uviéu».

El PECO 2035 naz d’un procesu participativu ampliu qu’integró les aportaciones d’axentes culturales, ciudadanía, instituciones y espertos. El documentu da respuesta a les necesidaes deteutaes nesta fase d’escucha activa y asitia les bases pa una renovación fonda del texíu cultural uvieín. Entiende la cultura como un derechu fundamental que tien de garantizase a tol mundu, con independencia del so orixe, situación económica, edá, xéneru o capacidaes, y reconoz el so papel como motor de cohesión social y bientar.

El plan plantega una visión integral y tresversal que coneuta l’aición cultural con toles estayes del gobiernu municipal, poniendo nel centru el desarrollu de los derechos culturales. Amás, entiende la participación ciudadana como un procesu abiertu y continuu, en diálogu permanente colos axentes llocales.

Ún de los pilares del documentu ye la so estratexa d’equipamientos, destinada a optimizar los recursos esistentes y amplialos con infraestructures nueves. Ente los proyeutos más destacaos tán la futura Casa de les Artes y les intervenciones previstes na antigua fábrica d’armes de La Vega, onde se proyeuten una biblioteca central nueva, un espaciu escénicu, una escuela de cine y un centru de creación contemporánea con área d’esposiciones.

El PECO 2035 define un modelu cultural contemporaneu, participativu y caltenible que refuerza la gobernanza del sector, impulsa la creación artística y el crecimientu del texíu local, promueve una vida cultural accesible ya inclusiva y asitia la diversidá como un valor estratéxicu. El documentu reconoz tamién la rellación ente cultura y desarrollu urbanu caltenible, destacando’l papel de les biblioteques como espacios de cercanía, la vinculación ente cultura y educación, la participación infantil y xuvenil, la implicación de les persones mayores y la integración ente lo urbano y lo rural como señes esenciales de la identidá del conceyu.

Amás, el plan apuesta por potenciar el patrimoniu cultural y el paisaxe como exes de desarrollu, garantizando la so proteición y usu responsable en beneficiu de la comunidá y de les xeneraciones futures. El so modelu de xestión abarca’l patrimoniu monumental, l’inmaterial y la cultura rural, consideraos recursos fundamentales pa la proyeición y singularidá d’Uviéu.

Magar que la candidatura a Capital Europea de la Cultura va actuar como catalizador de munchos d’estos procesos, el PECO 2035 entiéndese como un proyeutu de llargu percorríu que tresciende 2031 y que busca afitar la cultura como ún de los grandes motores estratéxicos d’Uviéu na próxima década.

Cola so aprobación, la ciudá dóta­se d’una visión cultural sólida y compartida que combina tradición, anovamientu y participación ciudadana pa construyir un futuru más creativu, cohesionáu y caltenible.